blog kay & yana: MeNghiLanGkan BatuK

MeNghiLanGkan BatuK

03 March 2011
 
Hari ini saya ingin berkongsi tips-tips bagaimana untuk menghilangkan batuk. Batuk akan menyebabkan rasa sakit di perut dan gatal-gatal di kerongkong. Sila amalkan salah satu petua ini :
  • Ambil sedikit halia. Tumbukkan sampai lumat. Boleh dicampurkan ke dalam air suam atau air teh o dengan 1/2 sudu kecil gula. 
  • Ambil sedikit kerak nasi dan rendamkan dalam air suam. Apabila kerak nasi kembang, minum airnya. Amalkan setiap pagi.
  • Rebus beberapa biji buah pisang masak. Setelah lembik campurkan santan secukupnya serta sedikit garam dan perasa vanila. Setelah 20 minit, makanlah makanan tadi dengan mencampurkan sedikit gula. Selain anda mendapat kenikmatan suara anda semakin pulih.
  • Tumbuk segenggam daun pegaga hingga lumat dan tapis untuk mendapatkan airnya yang pekat. Campurkan dengan gula dan embunkan selama satu malam. Minum dua kali seminggu.
  • Masukkan 1 sudu plastik madu lebah ke dalam segelas air suam. Perahkan sedikit limau nipis dan selawat 3 kali... minum 3 kali sehari. InsyaAllah akan baik dengan izin Allah SWT

Anda boleh memilih untuk menggunakan mana-mana petua di atas dan petua ini perlu diamalkan sehingga anda berpuas hati dengan perubahannya. InsyaAllah akan menjadi.


Klik2 HB Me, inform kt shoutbox nanti me klik2 blek HB u

1 comment:

  1. yang bhgn madu tuh jadi ngan aku..hikhik..yana ko tautak nak share blog entri ngan fb mcm mana?

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign