Monday, April 14, 2014

I Loves Nuffnang



Biasalah manusia bila diberi sesuatu kita pasti akan gembira .. Bila gembira akan timbullah rasa kasih sayang tu. hahaha.. Aku harap rezeki yang NUFFNANG bagi ini biarlah lama sikit bertahan. Manalah tahu aku boleh cashout lagi kan... AMIN

TQ Nuffnang... 



♥Like , tweet and FB.Share peliss! ♥

Friday, April 11, 2014

Doa buat Lya Afrina


Sempena hari yang penuh berkat ini, marilah kita sama-sama berdoa supaya sahabat kita juga seorang blogger sihat sepenuhnya.. Lya Afrina ditimpa kemalangan pada 1 Mac yang lepas dan beliau koma selama 4 hari. Kemudian koma semula pada 25.3 kerana effect dari kemalangan tersebut dan kini beliau bergantung pada wheelchair akibat kaki kanan beliau tidak boleh bergerak. Berat sungguh dugaan awak Lya.. Yana tau awak kuat Lya.. Awak tabah.. Kerana itu Allah SWT memilih kamu untuk menjadikan kamu seorang hambaNYA yang istimewa.. 

Marilah sama-sama kita mendoakan supaya Lya sembuh seperti dahulu. Sedih sangat bila baca setiap luahan hati lya. Orang yang melanggarnya harus bertanggungjawab... Lihatlah kerana kecuaian kamu insan lain menderita... Gembirakah kamu atas penderitaan dan kesakitan orang lain. Di dunia kamu boleh bersenang lenang tapi di akhirat terimalah balasanNYA. 


Buat Asya, jadilah anak yg solehah buat mama kamu. Sesungguhnya kamu adalah satu satunya harapan ibubapa.. Bawalah mereka ke syurga ye Asya.. Buat Fain, teruskanlah sentiasa bersama Lya dan Asya.. Mereka perlukan lelaki seperti kamu. Lya, Please Get Well Soon As Posibble.. Kuatkan semangat ye... 

note: walaupun tak pernah bersua tapi saya tau Lya mampu hadapi semua dugaan Allah..  



♥Like , tweet and FB.Share peliss! ♥

Cepat Lupa


Opah aku pagi pagi mesti minum kopi.. katanya kopi ni bagus untuk elak kita dari nyayuk.. korang tau ke nyayuk tu apa? adik beradik dengan pelupa la tu. Cuma pelupa ni takdelah kritikal sampai nak buang air pun tak ingat bilik air. Kes aku pulak ni kadang kadang memang boleh spoil mood sepanjang hari. Mana taknya kadang kadang sampai stress cari barang yang kita baru je pegang. Letak kat mana pun lupa dah. Tak ke memang saje nak kena maki diri sendiri khen...(ok anak sila jangan ikut perangai mama ini ye)

Contohnya pagi tadi, aku pegang brooch.. lepas tu air yang aku masak tu dok berbunyi tanda dah masak. Aku terus pergi dapur matikan api. Lepas tu nak pakai tudung cari brooch yang aku pegang tadi dah takde. Ah sudah. Kacau betul kalau pagi pagi penyakit lupa tu datang. Dahlah brooch tu kecik kemetot. Comel macam tuan punya badan. haha.. silalah muntah ayat puji diri sendiri ye. So, apa lagi. Amek brooch baru sudah. Nampak tak kekalutan aku disitu. Padahal aku dah pegang kot brooch tu. Lepas matikan api terus macam lost sekejap aku letak kat mana brooch aku tu. Kena minum kopi la gamaknya nih. takpun telah sebakul kismis.. eh tak boleh.. Sunnah Nabi makan kismis kene nombor ganjil .. hehehe.. alasan... 

Aku pun kena minum Qaseh Gold agaknya baru ingatan kembali tajam. Cepat sangat lupa. Aku rasa tak sampai 10 minit pun kot. Apalah nak jadi.. Takpe.. Lupa brooch takpa.. jangan lupa anak laki.. yang tu memang nak kena penampar baru sedar gamaknya,. hehehe.. 



♥Like , tweet and FB.Share peliss! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute