blog kay & yana: MiNtA tRaNsFeR...???

MiNtA tRaNsFeR...???

06 January 2011
.... 25 April ni genaplah aku bekerja di sini selama 5 tahun... masih di tempat yg same... bahagian yg sme.. cume bertukar boss dan ada beberape rombakkan tugas kerja... aku pernah jugak tergerak utk minta transfer ke kementerian lain.. tp selalu je niat tu terbantut oleh sebab-sebab yang tak dapat dielakkan... tp dari hari ke hari aku mcm dah jemu dengan kerja sekarang nih.. yelah buat kerja yg sme.. tmpat yg sme.. jd tiada rasa perubahan dr semasa ke semasa... pejam pelik pejam pelik hampir 5 tahun aku masih setia di sini sedangkan pegawai-pegawai yang lain silih berganti dari sorang ke sorang... perlu ke aku minta tukar atau just stay sampai naik pangkat kot... erm... bile pk pasal transfer aku ada gak terpikir klu-klu ditempat baru tu lebih teruk dr tempat aku sekarang ni..mnela tau kan... mmg lah tempat aku ni agak selesa tp... agak boring jugaklah..erm.. aku tak tau nk buat mcmner... stay or find other place to get some experience... kwn2 aku ramai yg kontrak.. so kontrak dieorang pun masih tak tau jawapannye samada renew or tak... kene solat istiharah nih... kwn-kwn blogger ada any idea??? bleh bg sikit pendapat tak?? =)

8 comments:

  1. emm..na mmg malas bab2 tukar nih! seyess!! ,maalas nak pk nak sesuaikan diri kat tempat lain..time bz..rase nak bhenti jee..tapi tuh laa..tempat keje yang best adalah bile ade teman yang best! and thats why i love myJOB

    ReplyDelete
  2. na: yana pun bile pk2 malas nak tukar sbb kene wat surat.. leceh nk p ngadap then list alasan nk tuko..nasib baik ada geng yg best tp tulah geng2 smua kontrak.. tak lama lg abesla kontrak dieorang.. mcmner?? =(

    ReplyDelete
  3. aku pun penah pk benda yg same sebijik sebejon mcm ko yana..boring 5 thn wat keje yg same jerk tp ble pk2 watnye tuko kat tmpt lain keje lg truk abis naye kite..tp aku rs ok gak kalo nak mintak tuko..cari experience lain plak..xde la jemu kn..kn..

    ReplyDelete
  4. semoga setiap pilihan yg dibuat nnt adalah pilihan terbaik.

    ReplyDelete
  5. eB raser bettter mtk tkr kot... sbb dh 5 taun kan... untung sabul timbul... tapi... mana tau kot lagi best >_<

    eB xpolo sini lagi yer?
    eB jenguk tadi kat pollower list... x prasan pn u kat c2... ker u nyer id pollower len nih? >_<

    anyhum TQ sudi polo eb yer... sudi2 la jenguk kami lagi...

    ps: jemput amek awards ;p

    ReplyDelete
  6. Patutnya setiap kementerian tipe 5 tahunjerk tukar.kalau nak pk2 mmg malas nak sesuaikan dengan tempat baru sb selesa.tapi kekadang busan jugaklah dok wat kerja yang sama jerk.

    ReplyDelete
  7. meh sini dok tukar kat tempat akak meh, akak pun dah kematu dah vomtot ni duduk lelame kat sini muahahaha :P

    ReplyDelete
  8. nurul: tmpat ko ada PA kosong tak?? hehehe
    kak D : er.. kt MOSTI jugak.. takmolah..

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign