blog kay & yana: eNtrY eMoSi

eNtrY eMoSi

03 November 2010
salam...

entry kali ni cume nak meluahkan perasaan.. tp tak tau nak mule dr mne... mereka di marah mereka di tengking ibarat mereka tiada maruah diri dan harga diri... mereka juga tau malu bile dimarah.. walaupun aku tidak menghadapinye tapi aku mendengarnye... kdg2 aku pun kene tempiasnye.. tp kene pk positif... tak salahkan klu menegur secara berhemah... ape yg die nak mereka turutkan.. aku jua turutkan tp tetap layanannye begitu...

bile mereka merasa kcik at maka setiap ape yg mereka lakukan tentunya tidak seronok dan tidak sempurna.. yelah.. bg aku die agak melampau bile mau menutup periuk nasi seseorang.. bile mengatakan perkara-perkara yg menyakiti at...

mungkin die mahukan yg terbaik ? bukankah kumpulan yg sudah ada sudah terbaik.. ape lagi yg tidak sempurna.... aku sudah berkira-kira utk bertukar kementerian suka sama suka.. tp... niat aku sering je dibantutkan bile aku memikirkan tak sampai at pulak nk tinggalkan mereka begitu sje.. mungkin mcm aku yg jawatannye bersepah-sepah dan boleh tukar sesuka ati aku, agak tidak perlu dirisaukan.. tp seperti mereka yg ada sementara dan memerlukan markah yg tinggi utk terus mencari sesuap nasi... bagaimana?? mereka punya keluarga punye anak-anak.. die senanglah.. gaji die sje hampir mencecah 9 ribu ++..!! jauh beza dr aku dan mereka...

sebagai yg paling tinggi di kalangan kami tidak salah menegur tapi biarlah beralas dan menjaga tatasusila serta airmuke mereka yg dimarah itu.. tidak perlu menengking dan meninggi suara kerana mereka telah buat yg terbaik cume mungkin tidak sempurna... seharian aku pandang wajah2 mereka.. apa yg mampu aku bantu.. entahlah .. masih buntu.. yg hanya boleh aku bantu nasihat utk terus bersabar tp mereka akan kata kesabaran ada batasnye dan kami sgt tertekan... tertekan tidak bagus utk kesihatan lebih2 lagi utk kandungan..

aku pun tak taulah.. aku tidak punye kuasa.. aku hanya mampu mendengar... kasihan mereka... terlalu sabar bile dimarah dan ditengking.. terlalu sedih mendengar kata-katanya... apakah die lakukan utk kebaikan atau utk show off power..??? WaAllahualam... mudah-mudahan akan datang mereka akan punye seorang ketua yg sgt baik... dan aku akan pergi dr sini dengan at yg sangat lega dan gembira... keadaan sekarang tidak mengizinkan aku.. kerna aku msh enjoy bersama mereka..... bak kata-kata rasmi:

"saya yang menurut perintah"

=) peace no war...!!!

4 comments:

  1. yana, kenapa mcm makin teruk je :( 'pakcik' is better kan? hmmm

    ReplyDelete
  2. yana,

    adakala sampai satu tahap kte dengan berat hati terpaksa buat satu keputusan yg betul2 pentingkan diri sendiri..w/pon keputusan tu byk kecewakan org yg penah bahagia bersama kte..

    tu la situasi yang aku sedang lalui sekarang...
    gud luck 2u2...

    ReplyDelete
  3. aduiilah...still the same lagik??..akak paham dik...kot mane pun memang kene banyak bersabar dik...insyaallah kesabaran tu nanti berbalas..

    -mamairfan-

    ReplyDelete
  4. nasib badan la kan.. sabar jelah.. hehehe

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign