blog kay & yana: Hari Raya 2012 (citer dah basi)

Hari Raya 2012 (citer dah basi)

03 October 2012
Assalamualaikum
Salam Muhibbah

Walaupun bulan Syawal telah pun berlalu, tapi aku masih belum sempat meninggalkan coretan dalam blog kesayangan ni kan... ape boleh buat.. BZ + LAZY makin lama makin membesar plak dalam diri... penghalang terbesar seorang blogger cikai macam aku ni kan... hahaha.. tp mcm aku ckp lah.. Blog ni ibarat diary..., so lambat atau cepat aku tetap akan cuba berkongsi cerita dan pengalaman hidup... tapi yang suka suka jelah ek.. yang duka duka macam tak best nak share ngn org kan.. hihihi.. ok .. back to the topic... entry ni tentang hari raya 2012.. hahaha.. tahun ni turn rumah parents aku pulak.. setelah 2 tahun berturut turut di rumah ibu mertua kesayangan ku... tibalah masa turn rumah family terchenta... 

Persiapan raya kali ni aku dan kay lebih banyak habiskan ke Rayyan Danish.. wah raya sakan kamu ye Danish... hampir sepuluh pasang baju dan 3 kasut... hehehe... tahun depan dah kena share budget dengan adik dia kan kan kan.. hehehe... utk persiapan aku dan kay pulak ala kadar je.. janji ada baju baru yang dipakai masa pagi raya sudah..., pagi raya tu lepas tunggu semua balik dari solat hari raya kami akan berkumpul dan bersalam salaman.. tapi kengkadang tak sempat nak kumpul rumah aku dah penuh dengan tetamu.. so layan tetamu dulu... lepas tetamu dah pulang cepat cepat tutup pintu.. bukan ape.. just for our privacy to forget and forgive... lepas bermaaf-maafkan kami diwajibkan untuk mengambil gambar... layanzzz je erk...

 - keluarga pertama yang datang ke rumah ku.. family ni jiran kami.. dan juga pengasuh kedua aku dan adik beradik ku... hihihi

 - owh budak sorang ni.. dah comel comel tp sibuk main lorry die... ensem kan die??

 - sementara opahyang layan tetamu, Rayyan Danish posing ngn onny ngn mama dulu... 

 - family kami di pagi hari raya... mmmmmmuuuaaahhh... purple gituw

 - onny dengan wangbaba nak ambik gambar berdua budak ni sibuk nak menyelit.. cisss.. potong btullah..

- yeay.. dapat pun... budak tu dah lari keluar sebab kawan kawan die datang beraya.. hehehe

 - ok.. rumah opahyang dah ade pelayan tetamu tetamu yang hadir... hehehehee.. 

 - ok gambar ngn opahyang pulak... sayang opahyang.. hihihi

-  this is my lovely family... semoga kami sentiasa bersama dunia dan akhirat... amin... 


 - us... 2+1.. another 1?

 - dah kepenatan sbb kene layan kengkawan datang beraye... hihihihi

 - budak ni pun dpt duit raya gak.. cisss..

Lepas Zohor kami bergerak ke Benut, Pontian.. rumah abg baba aku... itu mmg aktiviti wajib kamilah.. sebab nak makan burasak dengan ketupat lui.. korang pernah makan? itu makanan org bugis katanya.. takpe.. nnt aku citer kemudian ek kalau ade masa, kelapangan dan kerajinan.. hihihi.. so rumah die mmg jauh kedalam.. kene redah pokok kelapa sawit u ollsss... kalau ujan confirm banjir okeh... jom layanzzz gambar...


 - anak anak perempuan che'nor dengan ripin.... 

 - masa ni nak balik dah.. terlupe nak snap gambar masa dalam rumah sebab sibuk makan burasak dan ketupat lui...

- ini adalah sebahagian daripada sepupu sepupu rapat shaye... nampak tak budak yang tetap nak menyelit jugak.. layan kan aje... hehehe

itulah kisah hari raya pertama kayyana... to be continue okeh.. =)

 -sekian-

note : owh.. baru perasan aku lpe letak watermark.. almaklumlah dah lama tak updated blog.. ginilah gamaknyer.. cisss... sorry.. 


5 comments:

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign