blog kay & yana: tak sihat....

tak sihat....

18 August 2010
salam semua...
semalam aku tak sihat...
tak taulah kenape...
semalam jam 4.20 pg aku rasa mcm sakit perut pastu nak muntah sesangat...
lama gak tahan... last2 tak leh tahan aku bgun lari g toilet terus je muntah...
ape yg aku makan ms berbuka td semuanye keluar...
bile da muntah tuh, tekak rasa perit sesangat...
dalam setengah jam lepas tuh, aku rasa nk muntah lg...
berlari lg aku ke toilet.. muntah lg.... adoh... knp nih...
lama skit.... aku muntah lg... kali ketiga da ni muntah.. memang kuar segala benda yg aku makan..
tak boleh puasa la jawabnye nih...
bile da muntah semua... aku rasa agak lega.. so aku sambung tdo sambil hubby urut2 perut aku.. adoh.. sakitnye....
dalam sejam aku rasa sakit prut lg... aku rasa nk muntah lg.. ape lagi.. aku g la toilet...muntah lg... tp disertai dengan cirit birit.... sakitnye...
aku ingatkan da abes da segala benda aku kuarkan.. rupenye belum... dalam beberape minit aku rasa benda yg sama... muntah dan cirit birit... last2 aku lemah giler... hubby ajak g klinik pg... aku ckp aku tak larat nk jg danish.... aku lemah sesangat sampai tgn kebas kepala pun pusing je... memang nk bgun pun tak larat...hubby dok urut je perut aku... nk kata pregnant takkan cirit birit plak... aduh... sakitnyer... aku msg zue.. minta tolong pe yg ptut kt opis tuh.. nasib baiklah ade member bleh tolong.. lepas tu aku tertdo.....
dalam pukul 10 ++ danish bgun kejut kan aku... ma ma ma.. aku tau die lapar.. tp aku tak daya nk bgun.. alahai sian anak aku.. aku minta hubby antar danish umah maksom tp hubby ckp tak payahlah.. sian danish.. bia abg jg... aku senyum je lah... dlm sakit2 tu aku bgun jugak watkan makan utk danish..sian anak aku.. nestum je aku bleh buat utk die... habis die makan... lapar agaknyer.. aku semakin lemah... lepas mandikan danish.. kami siap2 ke lita alis... perut tak elok2.. tgn kaki semua kebas... mane silap makan pun aku tak tau... erm...
smpai kt klinik trus nama aku dipanggil masuk. doktor yusman tu check... katanye kembung dan mungkin gastrik.. so chance to pregnant is ZERO... hehehe.. sabo dulu kengkawan.. aku belum bersedia utk mengandung lg,...bile da settle semua aku diberi ubat... ubat yg sgt pahit.. eeeyaarrrkk....
sampai umah aku terus baring.. lmah sgt... aku cume mkn buah je... hubby suruh mkn nasi tp aku memang tak larat nk bgun... aku tgk danish...sian danish..nk mkn ape ye syg..mama tak larat nk bgun apatah lagi nk masak bubur awak... hubby da kepenatan.. tertdo... ngntuk agaknye jg aku pg td... dalam pukul 1++ aku susukan danish dalam bilik.. aku tertdo danish pun tertdo..hrp2 adala susu aku utk kenyangkan die sementara waktu ni... smbil tdo tu aku usap2 perut aku yg sakit.. adoh... adoh... aku dgr bunyi tang tung tang tung.. hubby tgh kemas rumah.. sian laki aku.. bile aku sakit tak terurus semuanye... dapur lg la bersepah-sepah... sabo jelah.. aku mmg tak terdaya sgt2... petang aku ajak hubby g beli bubur mcd... hubby suruh aku makan nasi ngn telur mata... aku pun makanlah tp byknye suap kt danish sje... lepas azan maghrib kami terus kuar beli bubur mcd.... drive thru je... tak larat nk dok lme2... lepas bli bubur mcd tu terus je blek... sian hubby.. berbukakan burger gcb je... aku pula cube paksa tekak utk telan bubur ayam mcd.. danish pulak sambil aku makan sambil suap die.. nganga je budak tuh.. lapar ker? sian anak mama... so semalam aku byk baring dan tido je.. arini aku g keje... tp perut masih tak stabil...adohai..nape ek..??

No comments:

Post a Comment

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign