blog kay & yana: Baybie Cream dan Baybie Soap

Baybie Cream dan Baybie Soap

27 August 2015

Hari ini aku nak berkongsi tentang satu produk. Produk ini dikeluarkan dan diformulasikan oleh seorang doktor perubatan iaitu Dr. Zulkifli Sharif. Sebenarnya aku terbaca tentang produk Baybie ini dari blogger kak Ila Saleh. Daripada beliau aku tahu tentang produk Baybie ni. Bila aku baca satu persatu status daripada FB Dr. Zulkifli Sharif ni aku tertarik dengan cara beliau sebagai seorang doktor. Beliau merupakan seorang doktor yang berusaha untuk mencari penawar atau rawatan tanpa menggunakan bahan bahan kimia. Dan ternyata produk Baybie ni tidak mengandungi bahan bahan kimia. Produk ini mengandungi bahan bahan organik yang selamat digunakan oleh semua peringkat umur khasnya buat bayi yang mempunyai masalah kulit seperti ekzema ataupun ruam ruam yang biasa terjadi pada bayi ataupun yang mengalami masalah kulit kering. In Sya Allah, produk baybie ini mampu membantu masalah masalah tersebut. 





Bagi yang tertanya tanya apa isi kandungan cream dan sabun ni boleh refer gambar di atas. Semuanya adalah daripada bahan bahan organik. 


Harga baybie cream ni seperti gambar di atas. Oh ye.. Minion aku tak jual ye.. kalau korang nak cari sendiri kat toys n rus ke... hihihi.. Aku jual cream dan sabun je. Sabun pulak harganya RM19.00. Murah je kan.. Mampu milik In Sya Allah...


Produk Baybie ni mempunyai 3 jenis kuantiti. 30g, 50g dan 100g. Pembelian setiap 100g akan mendapat sabun baybie secara percuma. Dan promosi ini akan tamat pada 30 September 2015. 



Menurut Dr. Zulkifli, sabun baybie ini adalah handmade. Jadi pengeluaran sabun ini amat terhad kerana perlu menjaga kualiti organik yang ada dalam produk ini. Dalam produk Baybie ni juga ada daun gelenggang. Rupanya daun ni berfungsi untuk membantu masalah kulit. So memang sesuai untuk semua peringkat umur . In Sya Allah. 


Testimoni daripada pelanggan Dr. Zulkifli Sharif masa produk ni belum ada nama lagi. Alhamdulillah.. produk muslim yang penuh dengan bahan bahan semulajadi In Sya Allah berkesan dan membantu. 

Harga produk Baybie:

Baybie Soup (RM19.00)
RM25.00 termasuk kos poslaju Semenanjung Malaysia 
RM29.00 termasuk kos poslaju ke Sabah/Sarawak

Baybie Cream 30g (RM29.90)
RM35.90 termasuk kos poslaju Semenanjung Malaysia 
RM39.90 termasuk kos poslaju Sabah/Sarawak

Baybie Cream 50g (RM45.00)
RM51.00 termasuk kos poslaju Semenanjung Malaysia 
RM55.00 termasuk kos poslaju Sabah/Sarawak

Baybie Cream 100g (RM79.90)
RM85.90 termasuk kos poslaju Semenanjung Malaysia 
RM89.90 termasuk kos poslaju Sabah/Sarawak

Untuk pembelian produk Baybie Cream & Baybie Soup boleh hubungi saya wassap/telegram/sms:

Yana 
019-7191992

Jemput beli ye.. produk buatan org Muslim kita.... Selamat membeli. 


5 comments:

  1. Bestnya ada 2 mcm ni. Nak guna untuk baby pun tak bimbang

    ReplyDelete
  2. first time dengar produk ni..buatan muslim ye..thanx for sharing..kot nak beli next time kan..=)

    ReplyDelete
  3. Yana..aida nak belii..nak letak kat medina..nanti aida wasap yana ye..susahnya lah hai nak beli cream ni sbb tak ramai lagi yang jual..huhuhu

    ReplyDelete
  4. patutla akak tergerak nak jenguk sini..
    ada orang tag nama akak di angin lalu kiki

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign