blog kay & yana: Raya Pertama di Melaka

Raya Pertama di Melaka

12 August 2015

Ok... Dah hujung syawal ko baru terkedek-kedek nak cerita raya pertama... Adoiii malu nya... ahahaahaha.. maaflah.. edit gambar je amek masa seminggu.. edit edit basic tu.. kalau edit nak bagi putih muka tangan kaki mau sebulan pun belum tentu aku updated cerita pasal raya ni. Lantak... 

ok.. disebabkan aku dah cerita dugaan di pagi raya... so korang jangan tanya aku lagi kenapa dahi laki aku bertampal eyh... aku hempuk kang.. ahahaha.. tak tak gurau je.. aku kan perempuan melayu terakhir... mohon jangan muntah... kikiki..

memandangkan subuh raya tu sampailah tengah hari masa dah habis untuk selesaikan urusan laki aku tu, maka memang tak ada lah gambar di pagi raya yang hening. Selalu nya kalau raya turn rumah mak mertua aku pagi pagi raya lagi kiteorang dah bergambar... lepastu keluar cari kedai gambar , bergambar lagi... so tahun ni tak ada.. sebab sebab yang aku rasa korang pun tau kenapa... kamon guys... jangan slow sgt okeh.. ahahahaha.. 

Balik dari segala urusan yang perlu diuruskan , sampai je rumah kay terus tidur. Agaknya ubat bius tu mengantuk kan dia lagipun dia memang tak tidur dari malam sebelumnya kan. So kiteorang biarkan dia berehat sepuas-puasnya... Lepas solat Jumaat baru kejut kan tupun aku rasa kesiannya nak kejutkan dia.. Sebab aku pun macam terasa sakit pulak bila tengok dia.. Tapi bila tanya dia, dia cakap ok... Nak jaga hati family kot.. huhuhuhu.. So bersiaplah kami untuk bergambar sempena hari raya pertama... 

 Apa tengok tengok?? gitu... abaikan background... testing camera.. dah lama tak menembak dengan kamera kesayangan ni.....


Tok ayah dan tok mak bersama cucu cucu..hero hero menyepahkan rumah.. yeay...

 family potrait... abaikanlah si Rayyan tu... tiba tiba buat drama pulak... tema tahun ni gold colour... 



Pengantin belum setahun boleh dikira pengantin baru tak??? hahahahaha... semoga selamat melahirkan cucu tokmak yang ketiga mak ude... aja aja fighting ye... Tunggu hari je sekarang ni.. Anytime and anywhere it doesn't matter... semoga dipermudahkan.. AMIN.



Last but not least.... syurga saya dunia akhirat... mereka nyawa saya walau apapun terjadi.. to husband, i still love u deep in my heart even kening dah berparut.. lanun sejati... 

Alhamdulillah... Allah permudahkan segala urusan kami aritu... Lepas gambar gambar terus ke muar tapi dapat singgah sekejap sekejap je sebab kesuntukan masa... Kita hanya merancang tapi Allah SWT yang menentukan segala galanya... In Sya Allah...

ok.. sambung cerita raya kiteorang ok... masa raya pertama kiteorang tengah kusut macammana nak balik JB sebab dah tak ada kereta.... T_T

- tata korang -

No comments:

Post a Comment

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign