blog kay & yana: Bile Husband Outstation

Bile Husband Outstation

14 November 2011

Setiap bulan aku pasti akan ditinggalkan... keje kay membuatkan dia terpaksa kerja di luar kawasan atau dlm bahasa simple nye outstation... dulu masa mula-mula die nak outstation aku sedih gak.. yelah kene tdo sorang2.. handle danish dan rumah sorang2... for sure aku rasa sunyi kan.. sekarang ni bile die kene g outstation yg nangis si danish la.... sbb tu bile kene hantar kay g ERL aku biarkan danish kat umah mak som... papanya tak sanggup nk tgk danish nangis.. sayu hati katanya...

bile setiap kali kay outstation, die mesti riso... riso kalau kalau takde sape nak temankan aku kt umah nih... tp Alhamdulillah... aku ada kawan-kawan yang sentiasa boleh temankan aku di saat kay jauh dr kami anak beranak... nasiblah ada kawan kawan yang sanggup jd peneman...

bile setiap kali kay outstation, aku kena alert sikit pada phone aku... time time mcmnilah phone aku akan berbunyi setiap masa... jap jap msg.. jap jap call.. jap jap 3g pulak...hihihi.. time mcm nilah bru terasa phone aku ni sgt berguna rupanya... hahahaha... kalau tak langsung tak berbunyi pun pernah...

tp aku sebagai wife kene paham keje kay... ini adalah rezeki die... kalau tak mungkin kami tak sesenang ni... Alhamdullillah.. rezeki tu ada dimana mana... yang penting kite buat sesuatu kerja tu biarlah kerana Allah Taala... InsyaAllah rezeki sentiasa ada buat kita... setiap kali kay kene outstation aku selalu doa semoga die sentiasa dilindungi dari segala malapetaka... biarlah die pergi dan balik dengan selamat... amin.




6 comments:

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign