blog kay & yana: Kuih Mama Aku Ada Watermark Tau....

Kuih Mama Aku Ada Watermark Tau....

02 February 2012
Salam,

Untuk menambahkan lagi pendapatan, mama aku buat kuih pada setiap hari Jumaat untuk dijual di Pasar Tani di Larkin, JB pada setiap pagi Sabtu. Bertahun tahun mama buat kuih nih.. orang panggil kuih lapis.. memang dari aku kecik lagi mama aku buat kuih ni. tapi Jumaat malam lah.. Sabtu pagi lepas subuh, ada orang akan ambil kuih tu kat rumah aku untuk dijual di Pasar Tani. Secara tak langsung, dapat juga menambahkan pendapatan mama aku. Dulu aku selalu tolong mama buat kuih nih... sekarang ni kalau mama suruh aku buat memang tak jadi sebab aku dah lupa sukatan dia... baik kita serahkan pada yang pakar..yelah sebab kuih ni pun untuk jualan kan bukan untuk makan makan sesuka hati. hehehe.. tapi kuih mama aku ni takde watermark.. watermark maksudnya takde tanda yang membuktikan kuih tu kuih mama aku... hehehehe.. poyo tak...? agaklah.. 

Selama beberapa tahun mama buat kuih lapis ni tak pernah ada orang yang berani buat watermark kat kuih mama aku... tetiba ada sorang budak yang comel tuh, boleh pulak dia tinggalkan kesan kat kuih mama aku.. dah macam watermark dah aku tengok... hahaha.. kalau tak caya korang tengoklah sendiri ye..

-
-
-
-

tadaaa...


ape? tak nampak? takpe aku kasik zoom okeh...



-hah... nampak tak?? watermark kuih mak aku.. hahaha... sebelum kiteorang bagitahu yang kuih tu panas,die dah tahu dulu dah sbb tapak kaki die cium kepanasan kuih mama.. hahaha.. sabo jelah..  hah nilah muka pesalahnye... huhuhu..


-sekian-

3 comments:

  1. hahaha kelakar la danish ni... bestu jadi ke anto kuih tu dengan watermark bagai kekeke

    ReplyDelete
  2. Adoiii sabo je lar huhu.. Tak dapat la pi jual kuih tu wat mkn danish je la huhu..

    ReplyDelete
  3. haha sabojer aku yana..bis dia tak nanges kena panas?

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign