blog kay & yana: takZiaH ZuLaiHan...

takZiaH ZuLaiHan...

15 October 2010
salam....

hari rabu petang aku menerima berita yg amat menyedihkan... berita kematian anak salah seorang pekerja di kementerian aku... anaknye yang bru berumur 5 bulan meninggal disebabkan kecuaian pengasuh... kes yg berlainan tp tetap di tangan pengasuh.. knplah menjadi2 kes ni??? zulaihan sampai pengsan dengan kejadian yang menimpanye.. aku turut sedih sebab aku juga seorang ibu yang meninggalkan anak di rumah pengasuh... aku harap die tabah menghadapi dugaan dr Yang Maha Kuasa... aku harap pihak berkuasa akan mengambil tindakan yang sewajarnya pada pengasuh tersebut.

mengikut post-mortem, anaknye meninggal disebabkan pendarahan dalam kepala... mungkin kerana jatuh atau pun dipukul dengan objek tumpul. kes ini jugak ada kene mengena dengan penderaan... apalah dosa mereka sekeluarga.... tiada hati perut kah mereka melakukan benda sebegitu pada anak yg tidak tau ape2 itu? berat mata aku memandang berat lagi bahu mereka yg memikul... herm... takziah buat zulaihan sekeluarga dan al-fatihah buat adik Mohd. Firdaus Hakim bin Mohd. Faizal. Die akan menantimu di syurga zu.... amin....

utk keterangan lanjut bleh klik link ni:

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Bayimatidijagapengasuh/Article


note: MOSTI ni takde ura-ura nk bukak nursery sendiri ker??? aku takleh wat keje dok pk anak kt umah pengasuh.... ikutkan at nk je aku benti keje.... huh... cepatlah membesar danish... mama takboleh ilang awak... awak nyawa mama dan papa syg....

note : aku bukak fb zulaihan tadi..ingat nak copy paste baby die yg comel tu dlm blog aku tp..... tak sampai at... aku sedih dan tak tahan nk tgk lelame2.. rasa marah yg amat sgt pd pengasuh yg sgt cuai dan tak berhati perut....

1 comment:

  1. takziah, mudahan zu sekeluarga tabah

    kak diana tak terkate ape bile tau pasal bende nih. sedih dan sayu sangat.

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign