blog kay & yana: minyak, gula naik lagi....

minyak, gula naik lagi....

16 July 2010
ni salah satu benda yg sgt mentension kan aku...
pg2 bukak radio dgr berita gula dan minyak naik...
gula akan naik sebanyak RM 0.25 manakala minyak ron 95 akan naik sebanyak RM 0.05


so, di atas merupakan harga gula dan minyak yg baru... Kata kerajaan, ini adalah langkah pertama bagi Program Rasionalisasi Subsidi bagi membolehkan kerajaan mengurangkan perbelanjaannya melebihi RM750 juta tahun ini dan mengimbangi defisit kewangan negara. herm... mengeluh jap aku.. nampaknye kene berjimat cermat la nih...

kadang-kadang aku mengeluh bukannye ape.. gaji tak naik tp kerajaan naikkan harga brg2 yg boleh dikategorikan sebagai keperluan jugaklah.. klu takde gula mcmne nk wat kuih,mcmne nk wat air, mcmne nk wat itu ini.. minyak pulak..klu takde minyak cmne nk bergerak ke sana sini... duduk di putrajaya nih memang memakan kos yg tinggi... nama je tmpat kerajaan tp serba serbi tinggi.. gaji ala ala lepas cukup makan je... even husband n wife yg bekerja... ntahlah.. biarlah.. klu memberontak nnti kata kite tak sokong kerajaan pulak.. tp aku percaya ade sebab kenape kerajaan naikkan harga gula dan minyak... cume.. yelah... pening jugak kepala kami suami isteri bile semuanye nk naik harga... urm... takpe lah..ape yg penting kerjasama.... hehehehe... klah .. tu sahaja luahan aku sebagai warga sokongan...

No comments:

Post a Comment

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign