blog kay & yana: Hari ke-6 : Dimanakah #MH370 ?

Hari ke-6 : Dimanakah #MH370 ?

13 March 2014


Terlalu banyak persoalan yang bermain diminda seluruh rakyat Malaysia terutamanya pada keluarga-keluarga mangsa... Aku tak dapat bayangkan macam mana perasaan ahli keluarga mangsa.. aku tak dapat bayangkan macammana keadaan penumpang-penumpang serta cabin crew dalam pesawat time kejadian tu.. Apa sebenarnya yang terjadi? Hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui sekarang ni.. Jadi , selagi tiada confirmation daripada pihak yang terlibat tak payahlah kita membuat sebarang spesikulasi tentang pesawat MH370 yang hilang ni... kita hanya mampu berdoa pada Allah SWT supaya pesawat MH370 dapat ditemui sekaligus menjawab semua persoalan yang terungkai... Wallahualam.. 

Sejak berita pesawat MH370 ni hilang aku tak henti henti berdoa selepas solat supaya permudahkan pencarian pesawat ini.. ramai yang sedang menanti berita tentang pesawat ini. banyak perasaan perasaan yang berdebar setiap hari menunggu berita ini.. ramai yang menangis setiap hari menantikan kepulangan pesawat ini.. dimanalah agaknya MH370 ni?

Malaysia kini menjadi perhatian seluruh dunia.. seluruh dunia memperkatakan tentang kelemahan Malaysia.. tengok jelah CNN... macam macam statement tentang Malaysia dihebahkannya.. and of course it is not a good one... jadi apa yang perlu kita sebagai rakyat Malaysia buat? stop the nonsense statement and pray... that's is.. sesungguhnya yang buruk itu datangnya dari kita sendiri dan yang baiknya hanyalah dari Allah SWT.. 


“Allah menghantar peristiwa MH370 agar kita kembali kepadanya dengan rendah hati. Sains sifatnya ciptaan dan ciptaan pasti ada penciptanya.”
“Allah nak ingatkan kita bahawa dunia ini bukan milik kita. Dia yang menciptakan sains dan dia berkuasa ke atasnya. Allah berkuasa meletakkan manusia di mana sahaja.”
di mana sains berakhir di situ kuasa Allah bermula”
-Kapten Norudin

please come back MH370.. we all still hoping and praying u will come back with safely.. Wallahualam.. 


1 comment:

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign