blog kay & yana: MH370 Berakhir Di Lautan Hindi - Al-Fatihah ....

MH370 Berakhir Di Lautan Hindi - Al-Fatihah ....

25 March 2014
Allahuakbar..!!! Allah Maha Besar.... Allah Yang Maha Mengetahui

Malam tadi bila aku dengar pengumuman yang disampaikan Perdana Menteri aku rasa sedih sangat walaupun aku tak kenal sesiapa pun dalam pesawat tu. Tapi aku rasa sedih... Setelah 16 hari menanti dengan penuh kesabaran tapi akhirnya berita yang sangat sedih diterima.. Ya Allah.. Berat sungguh dugaan Mu buat mereka Ya Allah.. berat sunggu ujian Mu buat negara ku yang tercinta.. 

Syarat untuk mati adalah hidup.. kita harus redha dan doa semoga kita boleh jumpa sesuatu jawapan tentang kehilangan pesawat ini. Macam manalah perasaaan ahli keluarga mangsa kan.. Aku memang tak boleh tidur malam tadi fikir.. entah apalah yang aku fikir... 

Sebak sangat hari ni nak pegi keje dengar hot.fm... memang sedih sgt.. aku rasa ahli keluarga mangsa lagi tertekan masa ni.. Allahuakbar.. Ya Allah.. berikanlah mereka kekuatan menerima Qada' dan Qadar Mu Ya Allah... Kita sebagai rakyat Malaysia teruskanlah berdoa semoga masih ada yang terbaik buat mereka.. Amin... 



Berat mata memandang berat berat berat lagi bahu yang memikul... Semoga segala persoalan akan terjawab... Permudahkanlah urusan team SAR kami Ya Allah... dan lindungilah mereka yang terlibat dalam pencarian ini.. sesungguhnya hanya padaMU kami berserah ketika ini.. AMIN

Salam takziah dan Al-Fatihah
#MH370 in memory...
(i'm crying) 

4 comments:

  1. Allah tentukan segalanya bersebab...
    Dia Maha Mengetahui segalanya...

    ReplyDelete
  2. Semoga semua mereka tabah dan kuat..Al-Fatihah buat semua mangsa..

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign