blog kay & yana: Contest Iphone 5S.. Siapa Nak? Jom Join Contest Ini..

Contest Iphone 5S.. Siapa Nak? Jom Join Contest Ini..

09 October 2013
Assalamualaikum

SuperIbu.com ada menganjurkan satu contest yang sangat simple tapi hadiahnya Masya Allah sangat berbaloi.. Siapa yang taknak kalau ganjarannya adalah Iphone 5S kan? ditambahkan lagi dengan hadiah wang tunai. Siapa yang taknak kan? Siapa yang tak join memanglah rugi. Sebab cara nak join contest ini sangatlah mudah. Syaratnya adalah : 

A) Tulis satu entry tentang ulasan atau komen di blog korang tentang blog berikut :






Ulasan atau komen saya yang tak seberapa ini:

1) Blog vitaminIbu.com adalah blog yang berbentuk perniagaan, jadi blog beliau amat sesuai dengan template yang beliau pilih.


2) Tulisan dan gambar header agak kurang keceriaannya. Mungkin boleh tukar tulisan dan gambar di header agak ia kelihatan lebih menarik. 



3) Menu tab (navigation bar) di blog vitaminIbu.com membuatkan pembaca atau pelanggan beliau lebih mudah mencari produk atau apa sahaja yang diperlukan. Tidak perlu mencari melalui tab search atau list categories. Tapi mungkin boleh ditambahkan lagi satu tab untuk order form supaya pelanggan mempunyai pilihan untuk membuat tempahan melalui SMS (seperti yang terdapat di sidebar vitaminIbu.com) atau melalui mengisi borang order form. Borang order form tersebut haruslah mesra pengguna dimana pelanggan tidak perlu mengisi terlalu banyak maklumat. Cukup sekadar nama, alamat, no tel, email, cara pembayaran dan senarai tempahan. 



4) Slideshow tentang Set Kehamilan Shaklee dan Set Bersalin Shaklee membuatkan blog beliau bertambah menarik. Tapi mungkin boleh ditambahkan lagi dengan promosi promosi yang sedang berlangsung oleh pihak Shaklee agar pembaca atau pelanggan lebih tahu tentang promosi tersebut. Sebagai contoh di website Air Asia dimana sekiranya ada sebarang promosi mereka akan meletakkan promosi tersebut di slideshow website mereka. 



5) Blog yang simple dan tidak berat dimana tempoh loading blog vitaminIbu.com adalah pada tahap yang ringan. A good blog shoud be less than 100 KB. Blog yang tidak berat apabila loading dimana kita tahu sekiranya blog yang mengambil masa yang lama untuk loading membuatkan pembaca mudah bosan menunggu dan ini amat rugi bagi blogger yang menggunakan blog sebagai platform perniagaan mereka. 



6) Susunan di sidebar teratur cuma terlalu panjang membuatkan ia kurang kemas di footer blog. Saya cadangkan supaya di sidebar lebih kepada perniagaan, widget yang lain boleh diletakkan di footer blog supaya di side bar nampak lebih kemas dan menarik. 



Kesimpulannya, bagi saya blog vitaminibu.com sangat sesuai untuk dijadikan platform perniagaan, mesra pengguna, tidak mempunyai terlalu banyak widget yang boleh memberatkan tempoh loading, susunan yang kemas dan teratur. Semoga perniagaan Shaklee beliau berkembang dengan lebih maju lagi demi kesihatan dan kesejahteraan kita semua. Insha Allah. Pada sesiapa yang mahu membeli atau mencuba produk Shaklee ini bolehlah terjah ke Pengedar Shaklee Malaysia menjual Set Bersalin Shaklee






ok. syarat kedua kite review pula blog SuperIbu.com. 

1) Blog SuperIbu.com ini pada saya lebih kepada parenting dan banyak information tentang penyusuan dan tips tips kewanitaan yang boleh kita perolehi daripada blog SuperIbu.com ini. Bagi saya blog ini terlalu simple bagi sesebuah blog yang bertemakan parenting. 

2.) Header yang simple. Jika SuperIbu.com tidak mahu meletakkan gambar mungkin beliau boleh menukar tulisan header untuk kelihatan lebih menarik dan menonjol nama blog tersebut.

3.) Warna background yang menarik tapi boleh ditukarkan kepada warna yang lebih ceria sedikit. Pemilihan warna background blog tersebut boleh membuatkan pembaca tidak bosan melihat blog kita.

4) Menu tab(navigation bar) yang terdapat disebelah atas blog SuperIbu.com mungkin boleh ditambah lagi dengan banyak maklumat yang ada. Ini kerana blog SuperIbu.com penuh dengan ilmu dan pengetahuan serta cerita yang menarik yang boleh membuatkan pembaca ingin membaca setiap entry blog beliau.

5) icon icon di setiap comment pembaca sangat menarik dan comel. 

6) Susunan di sidebar blog SuperIbu.com boleh dikemaskan lagi dengan menambah beberapa widget yang ringan seperti visitor, top commentators dan lain lain lagi. 

7) Nama blog mudah diingati dan dieja. Nama yang mudah diingat dan dieja akan mudah berada di SEO. 

Kesimpulannya, saya rasa blog SuperIbu.com adalah blog yang simple, tidak mempunyai tempoh masa loading yang lama dan sangat kemas. Bahasa yang mudah difahami, penulisan yang terbaik serta perkongsian ilmu yang tak pernah jemu untuk dikongsi bersama. Untuk itu sangat rugi jika kita tidak mengenal dengan lebih mesra dengan empunya kedua dua blog diatas kan? Blog VitaminIbu.com dan SuperIbu.com adalah milik Puan Salwa dimana beliau adalah seorang ibu yang mempunyai 4 orang cahayamata. Beliau merupakan seorang pengedar Shaklee yang berjaya selama 16 tahun, Penasihat Penyusuan Susu Ibu Malaysia, Pengamal Kaedah Natural Parenting, Pengamal dan Penggiat Gentle Birthing Malaysia. Sangat hebat bukan... Beliau mempunyai seorang anak yang bernama Ibrahim yang dilahirkan secara Gentle Birthing. Kini anak comel itu akan menyambut kelahirannya yang pertama.. 


buat Ibrahim, Selamat Ulang Tahun yang pertama. Semoga Ibrahim menjadi anak yang sihat, kuat dan soleh. Semoga Ibrahim sentiasa dilindungi Allah SWT daripada segala bencana dan malapetaka. Semoga Ibrahim membesar dengan sihat dan sempurna. Bertuah kamu mempunyai ibu yang sangat penyayang... 

Sekian, review yang ikhlas daripada saya. 

Pada kawan kawan yang nak join contest hebat ini sila lah ke link ini ya...





13 comments:

  1. panjang lebar ulasannya..boleh menang nampak gayanya ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah dan boleh teruskan untuk task yang ke-2.
      Semoga berjaya.

      http://www.pretty0blossom.com/set-mengandung-shaklee-super-jimat/

      Delete
  2. Hepi besday Ibrahim.. Best of luck Yana.

    ReplyDelete
  3. hadiah iPhone? wowowowowo!!!

    terkesan pulak tengok review Mai tentang Ibrahim. kejap lagi nak menjengah ke sana.

    ReplyDelete
  4. Good luck Yana..semoga usaha yana berbaloi n dapat Iphone 5s tu..hehe..

    ReplyDelete
  5. Salam...Saya datang dari entri yg sama. Semoga berjaya. Reviewnya amat menarik sekali. Semoga berjaya.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum...ulasan yang terbaik ni...simple tapi padat dengan cadangan. Saya datang daripada segmen yg sama ni. Semoga berjaya. Ada masa jom terjah blog saya juga ya...

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Yana.

    Terima kasih atas review untuk kedua-dua blog. InsyaAllah review di atas akan digunakan untuk proses penambahbaikan.

    By the way nak inform, task pertama untuk Contest Iphone 5S sudah berlangsung dan insyaAllah task kedua akan bermula esok, 19 November 2013.

    Good luck :)

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign