Monday, July 22, 2013

Ashraf Muslim , Dayana , Wan Sakinah

Assalamualaikum
Salam Muhibbah
Salam Ramadhan


Minggu lepas sehinggalah sekarang ini nama Ashraf Muslim, Dayana dan Wan Sakinah menjadi perbualan kebanyakkan media. Kisah mereka hangat diperkatakan didada akhbar. Akibatnya hidup mereka menjadi buruan cerita setiap akhbar.


Mereka telah selamat diijabkabulkan di Thailand pada 7 Julai yang lepas. Kenapa harus di Thailand? jawapan hanya pada pasangan ini. Menurut Ashraf Muslim, pernikahan mereka direstui oleh kedua dua belah pihak dan ibu bapa Wan Sakinah menerima Ashraf Muslim menjadi menantu mereka. - tidak terfikirkan mereka ibu bapa mereka betapa hancurnya perasaan Dayana dan keluarga dengan penipuan dan sikap Ashraf Muslim? ibu bapa Ashraf Muslim takkan tiada rasa bersalah terhadap keluarga besan mereka? no komen


Bahagiakah dia diatas penderitaan orang lain... hati wanita ini tiada siapa yang tahu.


tiada apa yang perlu aku komen di sini.. kerana aku juga punya suami, punya keluarga. Tiada seorang pun isteri di dunia ini sanggup berkongsi kasih sayang suami. TIADA. Tiada seorang isteri pun di dunia ini yang bahagia apabila suaminya memeluk wanita lain.. TIADA. Tiada seorang isteri pun di dunia ini yang sanggup melihat suaminya menipu dirinya hidup hidup. TIADA. Apapun alasan Ashraf Muslim, caranya telah membuatkan orang ramai hilang hormat padanya kerana dia sendiri tidak hormatkan isterinya sendiri. 

Semoga Ashraf Muslim dan Wan Sakinah bahagia dengan perancangan mereka. Dan semoga Dayana terus tabah menghadapi dugaan berumahtangga. Semoga Allah SWT menjauhi bala seperti ini didalam rumahtangguku. AMIN.

kredit to : BEAUTIFULNARA

-Sekian-


♥Like , tweet and FB.Share peliss! ♥

16 comments:

  1. setuju.. wlu apapun sebagai seorg wanita & isteri, kita tentu faham kan perasaan dayana.. tp wan sakinah tu x mengertikah atau buat2 x mengerti?? hurmm...sedih sgt... moga dayana tabah menghadapi ujian ni.. sama la, dah hilang respect pd ashraf muslim.. dulu mmg respect tgk perubahan dia yg dah byk ke arah positif.. skng tidak lagi.. huhu..

    ReplyDelete
  2. sy jugak tidak sesekali menidakkan hak lelaki utk berkahwin lebih dr satu yang telah nyata di halalkan oleh agama.

    cuma, orang yang paling baik dgn isteri2nya ialah Nabi Muhammad swt.
    pastinya perasaan Dayana lebih hancur kerana di tipu lebih dr hancur masa minta izin nak kawen dulu.rasanya dia dah bersedia masa suami minta izin tp bukan pegi senyap2 mcm ni

    apapun..yg dah terjadi sudah pun terjadi.moga yg terbaik utk mereka

    ReplyDelete
  3. apapun doa yg terbaik....

    dan harap dayana terus tabah....

    ReplyDelete
  4. tuelah...kalau kahwin gan laki hensem huhuhu

    ReplyDelete
  5. susah jugak muka handsome2 nie..huhu tapi mmg yana mintak jauh lah kan family kita dr jupa org yang mcm sakinah nie..nama sakinah kampung sgt

    ReplyDelete
  6. hmm....tu la...kesian dayana...harap dayana dapat terus tabah

    ReplyDelete
  7. betoi..
    nureen slh soang yg x sanggup dimadukan...
    klau nureen kat tmpt dayana, ntah dh lama mintak c****.. huhu

    ReplyDelete
  8. Memang dah hilang respek pada Asyraf ni.. Apa pun, kita doakan jelah yang baik2 buat mereka..

    ReplyDelete
  9. mg mereka redha dan tabah
    mmg laa sapa mau bermadu
    sungguhpun manis
    kelat dan pahit yg dapat
    mg ada hikmah semua ini

    ReplyDelete
  10. kesihan kat dayana...tak dapat bayangkan kalu sya kat tempat die...harap die tabah...

    ReplyDelete
  11. menjadikan anak sebagai alasan..sedangkan baru 2 tahun nikah..tabah lah dayana

    ReplyDelete
  12. Sebagai wanita dan isteri, M faham apa perasaan Dayana..Ya Allah sedih dan hancur sangat hati ni rasanya..moga Dayana tabah...

    ReplyDelete
  13. hmm macam2.ada je perempuan yg sanggup berkongsi kasih . mungkin kerana payung emas yg diharapkan.

    kalau kahwin lagi satu dgn cara menipu tu memang sakit hati la kan..
    ishh ishhh..semoga yg terbaik buat mereka

    ReplyDelete
  14. kalau nak kahwin pun bincanglah dulu kan dengan dayana..

    ReplyDelete
  15. part yg menipu tu mmg takleh nk terime!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute