blog kay & yana: MAHARAJA LAWAK MINGGU KEEMPAT- ALEX TERSINGKIR

MAHARAJA LAWAK MINGGU KEEMPAT- ALEX TERSINGKIR

25 April 2011
Assalamualaikum...

..... Minggu Keempat ni takde pulak Usop Wilcha wat show... lgpun tema minggu keempat ni adalah bebas... so, persembahan mereka kalini lebih baik dr minggu pertama... tp aku lbih suke minggu muzikal... mmg best giler.. aku repeat tgk ulangan sampai 3 kali pun tak bosan... masih gelak bile tgk SEPAH, JOZAN,JAMBU, NABIL buat persembahan... hehehe.. apelah pulak komen aku utk minggu ni ek... jom ar kite sesuke je tgk.. aku ni pun bukanle expert bebenor... suke suke je komen...

AMIR - Amir merupakan peserta pertama yang membuat persembahan... kali ni persembahan Amir agak menjadi.. die menggunakan juri-juri sebagai bahan... ceritanye tersusun tp syg.. die masih lemah dlm mencari punchline... die masih perlu belajar untuk berjenaka..

JOZAN - Jozan sememangnye BEST,MANTAP, CUKUP SEMPURNA, CUKUP KELAKAR... mereka menggunakan kuasa lighting untuk membuat sebuah cerita... ceritanye ringkas je... kisah 2 org budak yg ditangkap kerana mencuri tabung di masjid... hahahaha.. mmg best... lain dr yg lain... persembahan JOZAN mmg the best..

MAN - Man memainkan watak sebagai seorang Indonesia yg datang ke Malaysia untuk mencari rezeki... lawaknye agak kurang menjadi... sbb kadang2 keluar bahasa Indonesianya tapi kadang2 keluar pula bahasa jawanya. Punchlinenya juga kurang dan lambat... jadi lawaknya itu tidak menjadi..

JIHAN - Jihan pula memainkan watak seorang guru yang sedang bersoal-siasat dengan anak murid yang banyak loyar buruk... erm... kurang menjadi lawaknya minggu nih... oh ye.. pemakaian Jihan minggu ni tidak menunjukkan dia sebagai seorang guru kot...dia perlu bekerja keras untuk berjaya dalam Maharaja lawak nih

SEPAH - SEPAH seperti biasa mmg tidak mengecewakan penonton... mereka memainkan watak penculik yang menculik anak orang kaya dan sedang meminta tebusan... lawak daripada shuib dan jep mmg menjadi.. cuma Mamat kurang menyerlah sebab lebih banyak diam... tiga orang nak buat lawak memang tak cukup masa yang diberikan...ye tak???

ALEX - Alex... erm.. ape nak komen ek.. wataknya sebagai pilot agak kurang menjadi.. lawaknya minggu ni pun kekurangan punchline... ceritanya pun kurang menonjol... mungkin sbb dia memulakan wataknya dengan bercakap bahasa jepun kot..

NABIL - kali ni nabil menjadi profesor yang mencipta mesin masa.... idea yg hebat.. jalan cerita yang menarik... lawak? of coursela kan...kalau tak lawak bukan nabil namanya... malah, AC Mizal turut menjadi watak sampingan dalam persembahan nabil.. tp tetap lari dari masa... bg nabil masa yg diberikan tidak cukup bagi dia.. jalan ceritanya panjang jadi dia terpaksa rushing untuk abeskan ceritanya.. papepun, mmg best...

BALAS - Balas pula memainkan watak seorang pengemis dan seorang putera raja ala-ala dalam cerita cinderella tuh..tp persembahan mereka macam kurang sikit nak faham... punchline pun kurang... lawaknya macam lambat nak menjadi... mungkin kurang idea kot...

JAMBU - Mereka memainkan watak seorang lelaki yang sedang bersenam sambil mengurat seorang perempuan.. yus memainkan watak seorang perempuan mmg kelakar giler... persembahannya ringkas, mudah difahami dan memang kelakar... hehehe...

Minggu ni, ALEX tersingkir... agak kecewa bile Alex yang tersingkir bukan Amir.... sebab aku rasa Alex sgt bijak dalam membuat lawak... Alex boleh diberi peluang sebenarnya dalam Maharaja Lawak... dia boleh menjadi seorang pelawak yang bijak dan teratur... tapi sayang rezekinya sampai disitu sahaja..

top 3 pilihan aku minggu ini adalah JOZAN, JAMBU, SEPAH,

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

1 comment:

  1. tapi rasernyer... org len yg ptt kluar kan? ;p

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign