blog kay & yana: DANISH vs KUKU KAKI TGN MULUT

DANISH vs KUKU KAKI TGN MULUT

25 February 2011
.... aku tak tau bile ia ada kt anak aku.. aleh2 hari selasa aku tgk montot die ada bintik2 merah... hubby ckp ruam ni.. so aku just sapu cream ruam yg kaler pink tuh...esoknye aku tgk bintik2 tu ada kt tapak kaki danish ngn tgn die.. alamak.. lain mcm je nih.. aku takut campak je... tp mcm tak... entahlah... aku bukan doktor pun.. so aku decide nk bwk die g jumpe Dr... mlm tu jugak aku bwk g az-zahra.. dengan harapan doktor pakar adalah malam tuh.. nasib baiklah zue ngn kak wan ada malam tu... sebab en suami keje di luar kawasan ms kejadian berlaku...so mlm tu bile smpai kat az-zahra zue tolong tnyekan samada ada tak doktor pakar kanak2 malam tuh... malangnye takde pulak.. so aku decide blek je.. esok aku bwk danish g klinik kerajaan.... aku harap klinik kerajaan takkan mengecewakan aku.. sbb bile aku bwk anak aku jumpe doktor aku nk die check anak aku sedetail detailnye.... thats y aku prefer swasta..sbb die akan check detail.. jantung nadi nafas everything lah.. erm.. tp kali ni aku nk try gomen.. sbb aku percaye doktor gomen lebih pakar dr doktor pakar kanak2.. hopefully...

... aku minta half day kt bos aku ari rabu aritu... bos aku pun ok je... so aku bwk danish g klinik kesihatan putrajaya... org tak ramai tp prosedur panjang.. dahlah aku sorang-sorang je handle si kecik nih.. tak reti diam btol... sabar jelah.. selalunye en suami yg melayan die.. tp ni aku sorang2 je.. alahai.. tetibe rasa menyesal lak g gomen.. lambat beno nk panggil no aku ni padahal takdelah ramai sgt org.. tunggu punye tunggu akhirnye no aku terpapar gak kt skrin tuh... sampai 2 bilik doktor panggil aku.. last2 aku pilih yg tercatat kt kad scan aku... masuk2 doktor lelaki yg ada dlm tuh.. erm.. terjah je lah.. so doktor india yg entertain kes danish nih.. die check check... die terus ckp.. ni sakit kuku kaki tgn mulut nih... die check tgn.. same... then die nk tgk mulut danish tp malangnye danish mmg tak suke org suruh bukak mulut die.. aku tnye utk confirm.. bukan campak ke doktor...? doktor tu ckp bukan... ni mmg simpton sakit kuku kaki tgn mulut... erm.. sye bg surat la ye... anak awk kene kuarantin.. jgn hantar die ke rumah pengasuh selama 7 hari ye... sye akan keluarkan surat dan awak boleh bg ni pada ketua jabatan... kalau ikutkan ada cuti tanpa rekod utk awak jg anak awk tp cubelah tnye pada ketua jabatan dulu...bg surat ni sebagai rujukan ye... aku pun hangguk jelah.. harap2 dptla cuti tanpa rekod.. 7 ari beb.. huhuhu...
..bile dah settle amek ubat semua aku pun balik... tp penat yg amat tuhan je yg tau... nasib baik lah zue ngn kak wan ada tolong aku... klu tak confirm aku pengsan.. hehehe... danish, cepat sembuh ye syg.. mama tau danish kan kuat...so danish kene la lawan k syg... mama doakan danish cepat2 sembuh.. mama akan jg danish.. sbb mama dpt cuti tau tau tau... sian anak mama... nnti mama nak cr kt uncle Google la psl penyakit nih... cepat sembuh tau.. mama riso nih.. erm.. aku cuti bermula 24 Feb sehingga danish sembuh sepenuhnye.. =)

 
- nilah rupenye kaki anak bujang ku tuh


 -kaki kanan



-kaki kiri

Klik2 HB Me, inform kt shoutbox nanti me klik2 blek HB u

6 comments:

  1. laaa siannyer danish. akak doakan danish cepat sembuh tau.

    yana, take a good care to danish. insyaallah danish sihat :).

    ReplyDelete
  2. hai yana..
    saya selalu baca blog awk dari blog BB.. nak tanya sikit boleh tak??
    camne awk letak iklan churp2 tu tersusun camtu? boleh ajar tak?
    terima kasih..

    ReplyDelete
  3. kak D: tQ TQ TQ.. doa byk2 ek

    mas.saari : bleh.. ape salahnyer.. nnti sye buat tutorial ek.. sye pun belajar dr KAK D tu hah

    ReplyDelete
  4. aaah mwmang kena kuarantine.ko blehjew cuti 7 hari tuh jaga danish.harap cepat sembuh

    ReplyDelete
  5. tau takpe... so aku terpaksa amek cuti sbb nk jg danish.. lebih senang at jg anaksendiri dr hantar umah org.. ish.. tapi takleh cuti lelame.. sbb maksom minggu depan nk cuti anak die kawin.. ish ai.. abes cuti aku..

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign