blog kay & yana: Cerita Malam Raya

Cerita Malam Raya

14 August 2014
Alhamdulillah... Tahun ni raya di kampung ibunda ku... Kami memang amalkan sistem bergilir... Baru fair kan kan kan.. hahahhaa.. Nama pun anak perantauan... Dan Alhamdulillah aku sempat berbuka puasa bersama keluarga aku.. So 2 hari sebelum raya kami dah ade di JB yow... Sebelum nak cerita pasal hari raya kita cerita pasal sebelum raya.. Malam sebelum raya... Kalau tak cerita sekarang aku takut aku forward cerita tu tahun depan.. hahaha.. Dah basi pulak kan kan kan.. Lagilah muak nak cerita kan kan kan... 

Malam raya tu aku pujuk laki aku separuh mati ko nak ajak dia cari tudung kat Angsana lepas buka puasa tu... Dari sahur sampai dah nak buka puasa laki aku tak nak gak bawak... Tapi yelah.. Laki mana tak sayangkan bini.. Aleh aleh lepas buka je dia bagitau lepas solat terus siap kita g Angsana.. Melompat katak japlah aku... hahaha.. kesian kot kat bini dia ni dok jomlah abg jomlah abg dr pagi sampai ke senja.. gitu... nampak tak aku buat buat cerita.. hikhikhik... So malam raya tu kekdah terjahlah kami ke Angsana.. Lupakan kesesakan lalulintas di Angsana tu... Punyelah ramai manusia kat Angsana.. Dieorang ni tak reti dok ngumah gak nye org jauh sekali sekala balik nak shopping kat sini.. gitu.. bebel dalam hati jelah.. Kang kalau bebel kuat kuat kena lahar dek laki... hihihi... Nasiblah Angsana ni punye parking sebesar 4 padang bola.. Maka kami dapatlah parking walaupun jauh sikit berjalan.. sikit je tak jauh mana pun... 

Niat nak g Angsana tu nak cari shawl sebenarnya... Aku dah beli dah shawl untuk raya tapi ntah kenapa sampai JB aku rasa shawl aku tu tak cantik pulak.. Tak gojes pulak... So tu yang beriye pujuk Kay g Angsana sebab mama cakap kat Angsana banyak shawl cantik cantik.. Masya Allah... memang banyak tau... banyak yang cantik cantik... harga pun cantik... Aku rasa murah lagi KL dr JB... Shawl penuh manik kat KL baru RM55 (Jalan TAR) kat JB RM70... Fengsan... Beli jugaklah sebab dah berkenan kan... Tapi sampai rumah yang pakai shawl aku tu di pagi hari raya adalah mama ku terchenta.. takpelah ma... demi mama ku relakan apa saja.. hihihihi..

Masa dok jalan dalam mall tu, kat center Angsana tu adalah buat promosi lelong malam raya... Aku idaklah nak tunggu sebab baju semua dah ada tinggal shawl je... Shawl pun dah dapat so ingat nak ajak le kay terus balik rumah... Aleh aleh si Rayyan dengan Aryan nak bergambo pulak.. Owh lupe.. Malam raya tu Rayyan boleh pulak demam.. Allah.. Dugaan betul.. So die agak moody la..Badan pun agak panas.. Adiknye excited betul nak bergambo... Abg pun dengan muka lemah longlai layan kan ajelah adik tu... Aku dengan adik aku yang bongsu pun join sekali tau bergambo.. Kay jelah tak join sebab kalau dia join sapelah nak amek gambo kami ye dak ye dak... Gambar ape? 
-
-
-
-
-


Gambar ni hah.. hahahah... comey sangat kan kan kan.. nampak tak muka kiteorg yang excited especially Aryan tu.. Rayyan tu hmmmmm... budak demam biasalah.. moody.. kesian Rayyan


Tak nak balik... nak amek gambar lagi katanya.. Amboi ko dikkkk....


"Camat Hari Aye"

Dah jom balik....


2 comments:

  1. lama giler tak soping kat angsana..dulu tu la tmpt dating kitorg hahahaha!


    ps: kak nad order board kt shima muss.. cuba cari kt fb nama tu. leh amik kt umah dia je, umah dia kt putrajaya gak

    ReplyDelete
  2. bagus2 amalkan sistem bergilir gilir..same to me hehe...

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign