blog kay & yana: AL-FATIHAH

AL-FATIHAH

27 December 2011
Assalamualaikum...
Lagi beberapa hari je kita akan melangkah ke tahun 2012... ada azam baru ke?? atau masih dengan azam yang lama... mana yang dah tercapai azam die, alhamdulillah.. rezeki masing masing.. bahagian masing masing kan... oh ye.. aku dikejutkan berita dengan pemergian jiran aku yang dulunya menjaga aku dan adik beradik aku masa kami kecil... pengasuh aku la kiranya... sakit tua agaknye... Innalillahiwainahirojiun... adik aku sms bagitahu pengasuh aku tu dah tenat.. then malam tu aku dpt berita tentang pemergian die.. semoga rohnya ditempatkan ditempat orang-orang yang beriman.. InsyaAllah... yang bahagianye die meninggal pada hari jumaat... aku panggil die ayah sbb die jaga aku... wife die aku panggil mak jah... tp juga sudah meninggal dunia.. even umur die sebaya opah aku, tp aku tetap panggil die ayah.. mungkin masa die jaga aku, aku terikut-ikut anak-anak die panggil die.. yelah masa tu kite kecik lagi... dlm 2 atau 3 tahun.. masa tu kite tgh galak ikut ckp org lain kan..

aku ingat lagi... arwah mak jah dan ayah jg kami 3 beradik... waktu tu opah pun keje lagi..time mama cikgu sekolah tadika... so tgh hari mama dah amek kami dr umah pengasuh... arwah takde jaga sapa-sapa pun.. kami bertiga je...sampailah ada satu jiran ni hantar juga anak die kat umah arwah minta tolong jaga.. mula-mula ayah taknak juga terima tp ksian kan maknye dok merayu akhirnya mereka setuju utk jg anak die.. sorang je pun... baya aku juga...tp anak die ni suka beno mengigit org... aku selalu je kene gigit ngn die.. asyik nangis je sbb kene gigit...biasalah budak2 kan... akhirnya ayah marah makjah sbb amek juga budak tuh... ayah suruh juga mak jah hantar balik budak tu ke mak nye dan bagitahu yang die tak boleh jg anak die sbb anak die dah gigit aku...huhuhu... kebetulan mak die pun nak berpindah ke tempat lain.. so takdelah isu tu berpanjangan.. lepas dr kejadian tuh, arwah mmg tak amek sape2 pun.. hanya jg kami bertiga... anak-anak arwah ramai sgt.. dan masing2 telah berjaya...mereka selalu juga balik rumah arwah sbb nak bwk kami adik beradik jenjalan... ape je nak minta je... confirm dpt.. hehehe.. bangga kan... 

susah btul nak cari pengasuh yg mcmtu sekarang nih.. yg lebih pentingkan kasih syg dr wang ringgit... mak aku ckp, antar along aku sme je byr.. antar aku sme je byr.. adik aku pun sme je... so, nampak sgt arwah mmg ikhlas nak tlg jgkan kami... tp kedua-duanya telah meninggal dunia.. aku sedih.. mmg sedih sbb die dah jg kami dengan baik sekali.. 

semoga ayah dan mak jah ditempatkan bersama org-org yg beriman... al-fatihah


2 comments:

  1. alfatihah, sedihnya baca entry ini, suami kepada pengasuh anak2 akak ni pon sakit tua, ni kat spital KL, anak2 kesiankan bapak dia tu...

    ReplyDelete
  2. al fatihah..lawo header..eb buatkan ek??

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign