blog kay & yana: Rayyan Masuk Pra-Sekolah

Rayyan Masuk Pra-Sekolah

11 February 2015

Alhamdulillah.. Selepas puas berusaha buat rayuan sana sini untuk dapatkan satu tempat Pra Sekolah buat Rayyan Danish akhirnya Rayyan Danish diterima untuk kemasukkan Pra Sekolah tahun 2015. 


Sebenarnya aku minta SK Putrajaya Presint 18 (1).. Senang sikit.. Depan rumah je. Tapi aku dimaklumkan penyelia sekolah tu tahun ni memang ramai sangat yang mohon untuk Pra Sekolah di situ jadi memandangkan kapasiti gaji aku dengan Kay tinggi, Rayyan tak layak untuk masuk situ. So ada info yang bagitahu SK Putrajaya Presint 16(2) ada kekosongan so aku memang tak tunggu lama u olls terus berdesup ke sana hantar borang. Alhamduillah... segala urusan dipermudahkan.. Syukur sangat sangat. 

Kenapa aku beriya iya sangat nak masukkan Rayyan Pra Sekolah?

Pertamanya tentu aku nakkan yang terbaik buat anak aku.. Aku tak cakap sekolah swasta atau tadika lain tak bagus.. Bukan sama sekali.. Cuma aku rasa aku tak larat nak layan kenaikan harga taska zaman sekarang.. Rasa macam owner taska tu sengaja ambil kesempatan pada ibubapa yang tiada pilihan macam kami ni. Puas dah berbincang dengan Kay. Puas minta pandangan ibu bapa kami. Jadi aku rasa aku kena usaha lebih sikit untuk sesi penjimatan tahun ni. Andai kata rezeki Rayyan memang tiada di Pra Sekolah aku memang dah apply KEMAS. KEMAS pun not bad what.. aku dulu pun sekolah KEMAS jugak.. berjaya ye jadi orang.. hahahahaha..

As parents of course aku nak the best for my son.. tapi kalau yang the best tp kami perlu menderita untuk bayar duit pendahuluan dan bulanan bahagia kah kami..? gaji kami bukan berpuluh ribu... sedangkan menteri yang gaji puluh ribu pun ikat perut nak makan...? kami? ahahahaha... Lu pikirlah sendiri.. so ukur baju di badan sendiri.. Alhamdulillah.. Allah knows better.. for me either for my family.. In Sya Allah.. 

No comments:

Post a Comment

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign