blog kay & yana: Kontroversi putus tunang Khairul Fahmi Che Mat dengan Aimie Harmelia

Kontroversi putus tunang Khairul Fahmi Che Mat dengan Aimie Harmelia

04 August 2011
Seperti yang dijanjikan semalam, aku nak komen sikit tentang hubungan antara Khairul Che Fahmi, penjaga gol yang paling hebat dengan Elia yang sangat manis. Aku ni bukanlah bagus sgt pun dalam hubungan ni.. Satu Malaysia dah tau tentang masalah yang melanda hubungan mereka berdua nih. Masalah mereka telah bermula sebulan yang lalu. Semuanya terbongkar bile Elia membuat komen di mukabuku nya...

 

Selepas dari tu bermulalah gelora dalam hubungan mereka. Rakyat Malaysia pun mula sibuk mencari blog tunang KFCM nih.. ( jejariruncing.blogspot.com )... macam-macam media membuat artikel tentang hangatnya gelora yg melanda dlm hubungan mereka ni sehinggalah timbulnya isu KFCM nekad memutuskan pertunangannya dengan Elia... Zaman bercinta mmg semua nya indah.. apatah lagi saat tu KFCM tiada nama langsung dalam Malaysia... siapalah KFCM time tu? cube tanya die sape sekarang ni.. semua org kenal die.. semua org suke die... bile dah terlalu byk campur tangan dr org luar maka timbullah 'orang ketiga' dlm hubungan mereka.. rasanya tak mustahil ada orang ketiga.. sebab ape? korang boleh bc blog elia dari A sampai Z.. semua tentang KFCM... die juga terlalu memuji KFCM... ye, tak salah kite nak memuji... tp pesan org tua aku, selagi die bukan suami kite, kite jgn memuji die setinggi gunung... so, dgrlah kata org2 tua.. 

so, apepun keputusan mereka berdua, diharapkan mereka dapat terima dengan hati yang terbuka.. org perempuan la yang paling sedih.. sebab elia dah buat preparation wedding die sikit sikit.. tp ape yg aku nampak KFCM takde amek jalan penyelesaian yang baik.. ape yg die mahu hanyalah PUTUS TUNANG... adakah itu satu tindakan yg bijak..? tidak.. aku tak nampak KFCM mencari jalan untuk cuba berbaik ataupun mengekalkan tali pertunangan mereka.. tp mungkin KFCM ada reason yang tertentu kenapa die begitu tekad untuk memutuskan pertunangan mereka. apepun ini pendapat akulah sebagai pembaca blog jejari runcing dan sebagai rakyat Malaysia yang mengagumi bakat KFCM...

agak-agak jika pertunangan ini diputuskan apa akan terjadi pada semua cerita-cerita cinta manis mereka di blog jejari runcing ye??? sama-samalah kita berdoa utk kebaikan bersama...

 

 ada satu kenyataan yang KFCM buat, membuatkan aku tertanya-tanya. kenyataan die berbunyi begini
  • “Saya sudah meminta keluarga angkat di Kuala Lumpur menyerahkan cincin pertunangan yang saya terima mengikut adat Melayu sebagai tanda tiada lagi ikatan pertunangan. Selepas ini saya harap tidak timbul lagi masalah lain kerana saya mahu ia diselesaikan secara baik. - KFCM takde keluarga sendiri ke? kenapa mesti keluarga angkat?
  • “Penyerahan cincin akan dilakukan dalam masa terdekat namun malangnya saya tidak berada di sini kerana terpaksa menjalani latihan intensif bersama skuad Olimpik di Slovakia,”  - kalau dah tau takde di Malaysia, kenapa perlu lakukan perkara tak best ni dengan kadar segera?
 note: Allah know what is the best.. InsyaAllah... dan ingatlah.. tak perlu kite terlalu bangga dengan 'teman lelaki' kite walaupun die begitu sempurna... akhirnya, bile dikecewakan kite akan rasa ape yg kite bangga2kan hanya sia-sia... sekian..

4 comments:

  1. klu dah tak suka memacam alasan kan...

    ReplyDelete
  2. sdugaan orang bertunang..

    yelar.. masa sayang.. diala pengarang jantung segala bagai..

    bila dah tak suka.. sndiri mau ingat daa..

    anyway.. saya setuju dengan pendapat u tentang jangan terlalu memuji tu.. ada betulnya jugak sebab bila dah sayang semuanya indah..

    ReplyDelete
  3. @zaidah bile suke semuanya indah belaka kan..

    ReplyDelete
  4. @Chekgu Azrine tulah adat org bercinta ni kan.. bertunang dugaan hanya sikit.. klu tak kuat iman mmg tak jumpe jalan penyelesaiannya.. sama2 la kite doa yg terbaik buat mereka berdua.

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign