blog kay & yana: BubUr aSYuRa VeRsi KeLaNtaN..

BubUr aSYuRa VeRsi KeLaNtaN..

11 February 2011
... salam...

aritu kawan satu opis aku ni ada bwk bubur asyura dr Kelantan... so, die ajaklah kami semua ni rasa bubur asyura die...tp aku rasa mcm pelik skit.. yelah sebab biasanye bubur asyura mcm bubur lambuk tu kan... tp klu kt kelantan lain pulak bubur asyura die.. tak sme dengan kat sini.. sape yg tau?? org kelantan haruslah tau kan.. klu tak tau haruslah jgn jd warga kelantan kan... hehehe.. guro je ok... then, aku pun rasa lah bubur yg akak opismate aku ni buat... rasanye sedap tp terlalu manis...mungkin aku tak biasa makan benda yg selalu je rasa pedas tetibe kali ni rasa manis lak kan.. tp serius sedap... cume bentuknye tu takde rupe bubur pun..heheheh... akak tu ckp mmg mcmni.. die penat kaco smpai kering...erm.. tp jamah sikit jelah sebab tak biasa makan kan... so rasa pelik lah,.. mungkin bg org kelantan mereka dah biasa makan bubur asyura tuh.. bg aku ni first time aku nampak bubur asyura versi kelantan.... sekurang2 nya aku tau kan mcmne bentuk.. lain tempat lain caranyer..hehehe... jom aku share bubur asyura yg akak opis aku bwk ek...

- ni bubur asyura yg biasa aku tgk...


- nilah bubur asyura kelantan

close up skit...




- ni pulak model bubur asyura.. boleh? sape yg nak berkenalan silakan.. die single and available okey... hehehe....


so.. itu jelah yg aku nak kongsikan tentang bubur asyura ni.. korang ada citer lain dr yg lain tak? mne tau bubur asyura korang lain skit ke.. bleh share kt sini ek...


1 comment:

  1. hehe..conform sedap kan...!
    nampak tak nampak je bubur asyura tu..hehe

    ReplyDelete

Blog Kay & Yana Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign